KAN IK AANVINKEN OF IK DE BETALINGEN UIT MIJN OVERZICHT WEL DEGENLIJK HEB BETAALD?

Ja, dit kan! Klik bovenaan op het tabblad ‘betaalstatus’ en vul vervolgens het bedrag in dat je betaald hebt van je facturen deze maand. Heb je alles correct betaald, krijg je een groen vinkje, ben je iets vergeten betalen of heb je maar een deel betaald, krijg je een rood vinkje.

 HOE KAN IK EEN SPECIFIEKE MAAND WEERGEVEN EN UITPRINTEN?

Door bovenaan in het budgetoverzicht in de gele kolom te klikken op een specifieke maand, krijg je een grote weergave van deze maand. Door rechts bovenaan op de gele pijl te klikken, kan je het overzicht per maand uitprinten.

 HOE KAN MIJN BUDGETOVERZICHT UITPRINTEN?

Je kan het volledige budgetoverzicht voor één jaar uitprinten door rechtsbovenaan het overzicht op de gele pijl te klikken.

 WAT KAN IK VERSTAAN ONDER DE RUBRIEK ‘ONBETAALDE FACTUREN’ IN MIJN BUDGETOVERZICHT?

Onder deze rubriek vind je de niet betaalde maar wel voorziene uitgaven. Wanneer je een factuur niet betaald hebt, kan je dit aanduiden bij het tabblad ‘betaalstatus’.

HOE LEES IK MIJN BUDGETOVERZICHT?

De reeds ingevulde rubrieken uit de vorige tabbladen zijn terug te vinden in je budgetoverzicht. Het budgetoverzicht geeft een balans weer van je in- en uitgaven per maand gedurende één jaar. Zo kan je elke maand zien of er een overschot of tekort is in je budget. Wanneer er een overschot is, wordt dit overgedragen naar de volgende maand (zie ‘transfer vorige maand’).

 KAN IK DE START- EN EINDDATUM VAN EEN INKOMST/UITGAVE AANPASSEN?

Ja, dit kan! De startdatum staat standaard ingesteld op de huidige maand en de einddatum staat standaard ingesteld op 12 maand later. Het is echter mogelijk om de data te wijzigen naar een kortere periode door op de maand te klikken.

 KAN IK DE FREQUENTIE VAN EEN INKOMST/UITGAVE AANPASSEN?

Ja, dit kan! De frequentie van een inkomst/uitgave pas je aan door bij het tabblad ‘IN’ of ‘UIT’ de ‘periode’ in de eerste kolom te wijzigen. De periode staat standaard ingesteld op ‘maandelijks’ maar je kan deze wijzigen naar ‘tweemaandelijks’, ‘jaarlijks’, enz. door op het woord ‘maandelijks’ te klikken.

 KAN IK EEN TOEGEVOEGDE LIJN OOK OPNIEUW VERWIJDEREN?

Ja, dat kan! Een toegevoegde lijn kan je opnieuw verwijderen door in de laatste kolom op het '-' teken te klikken. Je zal zien dat de lijn opnieuw verdwijnt.

 KAN IK EEN EIGEN NAAM GEVEN AAN BEPAALDE INKOMSTEN EN/OF UITGAVEN?

Ja, dit kan! Klik bovenaan op het tabblad ‘IN’ of ‘UIT’, waar je een overzicht krijgt van al je inkomsten of uitgaven. In de voorlaatste kolom kan je een eigen beschrijving geven aan een uitgave.

Bijvoorbeeld: je hebt een afbetaling lopen bij verschillende schuldeisers en hebt reeds meerdere lijnen toegevoegd. Om een onderscheid te maken tussen de verschillende schuldeisers kan je in de voorlaatste kolom bij ‘beschrijving’ de naam van de schuldeiser toevoegen.

 KAN IK ONDER BEPAALDE INKOMSTEN EN/OF UITGAVEN MEERDERE LIJNEN TOEVOEGEN?

Ja, dit kan! Klik bovenaan op het tabblad ‘IN’ of ‘UIT’, waar je een overzicht krijgt van al je inkomsten of uitgaven. Indien je bij een bepaalde inkomst en/of uitgave een lijn wil toevoegen, klik je in de laatste kolom op het ‘+’ teken en zal er een nieuwe lijn verschijnen.

Bijvoorbeeld: je hebt een afbetaling lopen bij verschillende schuldeisers. Door op het ‘+’ teken te klikken bij je eerste schuldeiser, kan je meerdere schuldeisers toevoegen.

Pagina's

Subscribe to Mijn Budgetmap Online RSS